Grupa 4-latki „Rybki”
PIĄTEK dn. 16.04.2021

 

  1. 1. Spoko Loko – Ciała kształt

Taniec części ciała
Poruszaj wskazanymi częściami ciała w rytm muzyki. Tańczą kolejno: głowa, szyja, ramiona, ręce, dłonie, palce, tułów, biodra, nogi, stopy

2.. Liczymy do 10 – matematyka na wesoło

  1. Stań w dowolny miejscu w domu i policz ile kroków jest od tego miejsca np. do łazienki, do okna, do szafy itp. Gdzie było najdalej (ile kroków) a gdzie najbliżej? (ile kroków)

4.. Policz przedmioty w swoim domu widoczne na piktogramach i narysuj tyle kresek ile ich jest

  1. Policz sylaby. Rodzic mówi podane wyrazy dzieląc je na sylaby a dziecko mówi jakie wyrazy usłyszało. Następnie dziecko samo dzieli wyrazy na sylaby, określa ilość sylab w poszczególnych wyrazach i rysuje tyle samo kresek co jest sylab. Na końcu przeliczając kreski określa, który wyraz jest najdłuższy, a który najkrótszy. a które mają tyle samo sylab. Wyrazy:

bu-ty………. 

mo-ty-le,………

nos………..

cze-ko-la-da……….

no-ga………..   

so-wa…..

kot…..   

  1. Zgaduj-zgadula 

Zagraj z dzieckiem w prostą grę. Pozwól dziecku trzymać w dłoniach do 6 przedmiotów i potrząsać nimi (monety, guziki lub inne małe przedmioty, które przy potrząsaniu powodują hałas). Potrząsając nimi dziecko powie: „Zgadnij, ile ich mam!” Trzeba zgadnąć, iloma przedmiotami dziecko potrząsa (sądząc po odgłosie). Następnie ty potrząsaj przedmiotami, a dziecko niech zgaduje. Po każdej zgadywance sprawdź, ile było przedmiotów licząc je.

  1. 6. Kolorowy ludzik. Gra matematyczna
  2. Misie – zabawa paluszkowa

Jeden mały miś zupkę sobie jadł,
Przyszedł drugi miś i były misie dwa.
Dwa małe misie pukały mocno w drzwi,
Przyszedł jeszcze jeden i były misie trzy.
Trzy małe misie znalazły uli wiele,
przyszedł jeszcze jeden i były misie cztery.
Cztery małe misie zrobił nagle bęc,
Przyszedł jeszcze jeden i było misiów pięć.
Nagle wszystkie pszczoły z uli wyleciały
i małe misie szybko pouciekały.

 

  1. Matematyczne wyliczanka

Jabłko, gruszka i daktyle – klaśnij w ręce razy tyle (3 razy)

Kapusta i ogórek – tyle razy podskocz w górę (2 razy)

Marchewka, pietruszka, bób – tyle razy przysiad zrób (3)

Kalarepka i mak – za uszy 2 razy się złap. 

 

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna

  1.  Guzikowa układanka
  2.  Pokoloruj  według wzoru – karta pracy

 

CZWARTEK 15.04.

  1. Gimnastyka z mamusią/tatusiem 

Poćwicz z mamusią/tatusiem, bo…gimnastyki nigdy dość! Reaguj na sygnał dźwiękowy.

  1. Słuchanie opowiadania o tematyce zdrowotnej Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”, odpowiadanie na pytania do treści wiersza.

Wysłuchaj opowiadania Doroty Kossakowskiej „Sport to zdrowie”:

Kacper chodzi do przedszkola. Lubi bawić się z kolegami i ze starszym bratem Michałem.

Kiedy jest w przedszkolu najchętniej buduje z klocków wieże, domy i garaże.

Z bratem urządzają zabawy na podwórku.

Ścigają się, wspinają na drabinki i grają w piłkę nożną.

Brat Kacpra chodzi do szkoły i na treningi piłki nożnej.

Nie wie jeszcze, czy zostanie piłkarzem, ale lubi sport.

Wie, że uprawianie sportu daje siłę, poprawia kondycję i hartuje organizm.

Kiedy Kacper pójdzie do szkoły też zacznie trenować.

Może razem z bratem?

Jak myślicie, co trzeba robić, żeby być zdrowym? Czy trzeba uprawiać sport? A co trzeba jeść?

  1. Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłek, zachęcanie do aktywnego spędzenia czasu wolnego.

Pobaw się na świeżym powietrzu z piłką lub skakanką. Jak mogłabyś/mógłbyś zachęcić do takich zabaw dzieci z Twojej przedszkolnej grupy?

  1. „Małe i duże kroki” – zabawa rozwijające właściwą reakcję na umówiony sygnał. Pokonywanie przez dziecko odległość od wyznaczonego punktu do rodzica : krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, stopami (stopa dostawiana do stopy). Zabawa rozwijająca wyobraźnię: „Czy zwierzęta uprawiają sport?”

Czy umiesz robić małe i duże kroki? Stań w pewnej odległości od mamy/taty. Podejdź do rodzica krokami słoniowymi (duży wykrok), normalnymi krokami/podskokami, stopami (stopa dostawiana do stopy). Jak myślisz czy zwierzęta uprawiają sport? Opowiedz o tym.

  1. Poruszanie się według słów rymowanki: „Zrób do przodu cztery kroki …” Przeliczanie kroków.

Poruszaj się do słów rymowanki:

Zrób do przodu cztery kroki.

I rozejrzyj się na boki.

Tupnij nogą raz i dwa.

Ta zabawa nadal trwa.

Teraz w lewo jeden krok.

Przysiad i do góry skok.

Zrób do tyłu kroków trzy,

by koledze otrzeć łzy.

Klaśnij w ręce razy pięć.

Na klaskanie też nasz chęć.

Teraz obróć się dokoła I hurraaa! Zawołaj.

  1. Masażyk relaksacyjny 

Wykonaj masażyk relaksacyjny na plecach mamusi/tatusia.

  1. Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Czas na spacer! Rodzinne spacerowanie to jest to!

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Zabawa ruchowa „głowa, ramiona, kolana…”- dziecko pokazując mówi nazwę wskazywanej części ciała, w toku trwania zabawy dziecko coraz szybciej nazywa poszczególne części ciała.
  • Zabawa słuchowa „Skąd słychać dźwięk”. Dziecko zasłania oczy dłońmi. Dziecko zmierza w kierunku słyszanego dźwięku i określa źródło dźwięku, np. dźwięk kluczy, dźwięk szeleszczącego papieru itp.
  • Ćwiczenia graficzne – kreślenie linii pionowych i poziomych.

 

Środa dn.14.04.

 

  1. Dowolny taniec przy nagraniu utworu A. Vivaldiego „Wiosna” z cyklu „Cztery pory roku”.

Zatańcz do utworu: „Wiosna”. Do tańca zaproś mamusię/tatusia. Jaki nastrój ma utwór? Wesoły czy smutny?

  1. Rozwiązywanie zagadek na temat sportu Zagadki dla dzieci o sporcie • Zagadki ze sportem • Zagadki Dla Dzieci .NET Próby tworzenia własnych zagadek przez dzieci i zadawanie ich dorosłym.

Rozwiąż zagadki na temat sportu. Jeśli potrafisz – spróbuj samodzielnie ułożyć zagadkę i zadaj ją rodzicom.

  1. Ćwiczenia klasyfikacyjne: „W tym wybiorę się na spacer, a to włożę na urodziny…”

Mamusia/tatuś przygotuje dla Ciebie kilka sztuk ubranek. Zastanów się, które możesz włożyć na spacer/trening czy jazdę rowerem, a które na przykład na eleganckie przyjęcie urodzinowe – ćwiczymy samodzielne ubieranie i rozbieranie się.

  1. Zabawa konstrukcyjno-manipulacyjna: „Stadion sportowy”.

Zbudujcie z klocków lub innych zabawek stadion sportowy. Czy wiesz, co oznaczają słowa: „trybuny”, „płyta boiska”, „murawa”?

  1. Zabawa logopedyczna z piłeczką ping-pongową /lub inną lekki przedmiot/

Przetransportuj piłeczkę pingpongową (lub inny, leciutki przedmiot) z jednego miejsca na drugie, wyłącznie za pomocą oddechu (dmuchając i nadając piłce kierunek) np. od kanapy do fotela i najdalej jak umiesz.

  1. Trening fitness: „Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami”Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci część 2 – YouTube

Czas na fitness z Lulisią i Lulitulisiami!

  1. Spacer – kolejny dzień bicia rekordu w rodzinnym spacerowaniu.

Czy udało Wam się pobić rodzinny rekord w spacerowaniu? Ile zrobiliście kroków? Dziś kolejny dzień wyzwania!

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Ćwiczenie rozwijające orientację w schemacie ciała i przestrzeni: „tu mam rękę” – Co masz z boku? – Zadaniem dziecka jest wskazać lub nazwać.
  • Ćwiczenie motoryki małej – lepienie dowolnych kompozycji z plasteliny. Rozmowa na temat powstałego dzieła.
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza ,,Szum morza”- dziecko naśladuje fale przechodzi od klęku do pozycji stojącej z wyprostowanymi rękami machając na boki. Potem naśladuje jak morze staje się ciche, nie szumi – powoli przechodzą do klęku z opuszczoną głową i opuszczonymi ramionami.
Wtorek 13.04. 2021

 

  1. „Prosty taniec” – gimnastyka dzieci i rodziców z muzyką. Wskazywanie części ciała i ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Gimnastyka połączona z tańcem to jest to! Razem z mamusią/tatusiem porusz ciało do piosenki „Prosty taniec”? ?Piosenki dla dzieci po polsku. Prosty taniec. Spoko Loko – Ciała kształt –

  1. Zabawa ruchowa.

„Raz, dwa, trzy – Baba Jaga patrzy” to zabawa, która zapewne zna mamusia, tatuś, a nawet babcia. Oto zasady. Mama/tata to Baba Jaga. Stoi tyłem do dziecka i woła: „Raz, dwa trzy, Baba Jaga patrzy”. W tym czasie szybko biegnij w jej/jego stronę. Na słowo „patrzy” Baba Jaga odwraca się. Jeśli nie zdołasz się zatrzymać w bezruchu, wracaj na start, jak dotkniesz Baby Jagi – zajmij jej miejsce.

  1. „Jakie znasz dyscypliny sportowe” – burza mózgu. Wymienianie znanych dyscyplin sportowych, wskazywanie tych które uprawia dziecko lub jego bliscy.

Wymień znane Ci dyscypliny sportowe. Którą z nich uprawia mamusia/tatuś? A ty? Którą lubisz najbardziej?

  1. Obejrzenie filmiku edukacyjnego „Dyscypliny sportowe”, porównanie z nazwami wskazanymi przez dziecko. Wysłuchanie wiersza E. Pawlak: „Elementarz sportowy”.

Obejrzyj filmik edukacyjny na temat dyscyplin sportowych Zajęcia przedszkolne – poznajemy dyscypliny sportowe. 07.04.2021 – YouTube Posłuchaj wiersza E. Pawlak: „Elementarz sportowy” 

  1. Spacer z krokomierzem – próby bicia rekordu rodzinnego.

Czas na spacer! Może uda się zrobić kilka kroków więcej niż wczoraj

 

Pomoc psychologiczno – pedagogiczna

  1. Ćwiczenie kreatywności – wymyślanie przyrządu lub przedmiotu do ćwiczeń skonstruowanego przy użyciu przedmiotów codziennego użytku.( np. rower)

Wymyśl przyrząd lub przedmiot do ćwiczeń. Wykorzystaj przedmioty, które możesz znaleźć w domu.

  1. Projektowanie stroju piłkarza. Karta pracy 1 (przedszkolankowo.pl) z wykorzystaniem karty pracy lub samodzielnie.

Zaprojektuj strój piłkarza. Wykorzystaj kartę pracy lub narysuj strój samodzielnie. Karta pracy 1 (przedszkolankowo.pl)

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Podczas oglądania filmu edukacyjnego „Elementarz sportowy”, podzielmy go na części, zadajemy pytania pomocnicze do obejrzanego fragmentu.
  • Kreślenie w powietrzu na dywanie dużych wzorów w kształcie fal, ósemek, figur geometrycznych, swobodne ruchy.
  • Malowanie farbami na dużej kartce papieru. Pozwalamy dziecku na swobodną ekspresje i wybór kolorów.
Poniedziałek12.04.2021

 

Witam Was Kochane Rybki bardzo serdecznie. Zaczynamy kolejny tydzień (mam nadzieję, już ostatni) naszych propozycji zajęć online. Witam Was bardzo słodko i czekoladowo. Gdybyśmy byli w przedszkolu przed nami byłby bardzo „słodki dzień” i malowalibyśmy czekoladą, ponieważ 12 kwietnia obchodzimy Dzień Czekolady.

https://drive.google.com/drive/mobile/folders/1Tcxtbzr5NM-l6wfLYtF5s5mnSeRL0n5Y

(dla chętnych można wybrać czekoladową kartę pracy dla 3 latka – połącz w pary takie same obrazki, czy wszystkie obrazki maja parę?)

Nasze zajęcia rozpocznijcie słodkim kawałkiem czekoladki!!!

  1. Zabawa paluszkowa „Pajączek” metodą Batii Strauss 

„Pajączek” to bardzo wesoła zabawa, która zapewni Wam „wygimnastykowanie” paluszków.

  1. „Po co nam aktywność fizyczna”? – obejrzenie filmu edukacyjnego rozmowa z dziećmi na jego temat.

Obejrzyjcie filmik edukacyjny i spróbujcie odpowiedzieć na pytanie: „Po co nam aktywność fizyczna”?

  1. Wspólne planowanie rodzinnych aktywności sportowych na najbliższe dni. Wykorzystanie propozycji np. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach, hulajnodze etc.

Zaplanujcie aktywności sportowe na najbliższe dni tj. spacer, wspólna gimnastyka, bieganie, gra w piłkę, jazda na rowerze, rolkach, hulajnodze etc. Jeśli pogoda nie będzie sprzyjająca – wiele ćwiczeń również można wykonywać w domu.

  1. Zabawy z wykorzystaniem metody Ruchu Rozwijającego W. Sherborne „Rowerek”. „Rowerek” – dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo.

Wykonajcie ćwiczenie „Rowerek”. Opis dla rodzica: dzieci i rodzice leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Leżą tak, aby jego stopa była oparta o siebie. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Powtarzają rymowankę, różnicując jej tempo: „Jedzie Radek na rowerze, a pan Romek na skuterze. Raz, dwa, trzy, jedz i ty”.

  1. Zabawa „Zrób to samo” – naśladowanie postawy ludzików, które są na obrazkach. Plansza demonstracyjna wydawnictwa MAC https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/os-bbplus-tablice/mobile/index.html#p=70

Naśladuj postawy ludzików, które są na obrazkach.

  1. Spacer z rodzicami: „Bijemy rodzinny rekord spacerowania”. Wykorzystanie krokomierza w obliczaniu trasy/ilości kroków. Postawienie sobie celu na dzień kolejny – zwiększenie ilości kroków.

„Bijemy rodzinny rekord spacerowania” – brzmi ciekawie? Wybierzcie się na spacer. Wykorzystajcie krokomierz w telefonie/zegarku i obliczcie trasę lub ilość, które udało się Wam wykonać. Codziennie postarajcie się zrobić chociaż kilka kroków więcej.

Zachęcamy do wysłania zdjęć z „rybkowych spacerów” na naszego grupowego maila.

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Podczas oglądania filmu edukacyjnego „Po co nam aktywność fizyczna”?, podzielmy go na części, zadajemy pytania pomocnicze do obejrzanego fragmentu.
  • Ćwiczenia oddechowe: Rwanie kawałków papieru, zdmuchiwanie ich ze stolika, zbieranie kawałków zdmuchanych do pudełka.
  • Pytania do ilustracji: pokazujemy dziecku obrazek i prosimy, aby mu się uważnie przyglądało. Następnie zakrywamy obrazek i zadajemy dziecku różne pytania.

 

Piątek dn. 9.04. 2021r.
  • „Żabki na polu”- zabawa z elementem skoku. Dziecko robi przysiad podparty, na sygnał rodzica udają żabki- skaczą i kumkają. Na hasło: Leci bocian! dzieci robią przysiad podparty.
  • „Maszerują gospodarze”- zabawa uspokajająca. Dziecko maszerując wciąga powietrze nosem i wypuszcza ustami.
  • Ćwiczenia słuchowe– słuchanie rymowanki i próby jej powtarzania.

Hokus- pokus, żółty krokus,

Kret w rabacie rył,

Fiku-miku, słoń w guziku,

A Ty będziesz krył!

Rodzic czyta dziecku rymowankę, dziecko stara się ją powtórzyć.

  • ” Dzień dobry zwierzątka”– zabawa usprawniająca narządy mowy.

Bardzo wcześnie rano wszystkie zwierzęta jeszcze smacznie spały. Kogut i kury w kurniku na grzędzie (oblizywanie czubkiem języka górnych zębów po wewnętrznej stronie), krowa i koń w oborze (unoszenie języka za górne zęby i cofanie go do podniebienia miękkiego), a piesek w budzie (język w przedsionku jamy ustnej, oblizywanie górnych zębów).

Pierwszy obudził się kogut, wyskoczył z kurnika (szerokie otwieranie buzi i wysuwanie języka nie dotykając o zęby), rozejrzał się po podwórku (kierowanie języka w kąciki ust, przy szeroko otwartych ustach), wyskoczył na płot (unoszenie języka nad górną wargę) i głośno zapiał – kukuryku!!
Głośne pianie koguta obudziło kury, które zawołały – ko – ko – ko!! Na śniadanie kurki zjadły ziarenka (chwytanie ziarenek ryżu preparowanego wargami).
Obudził się też piesek, zaszczekał – hau hau, hau!! Pobiegał w koło podwórka (usta szeroko otwarte, oblizywanie warg ruchem okrężnym). Zmęczył się bardzo tym bieganiem i dyszy (wysuwanie szerokiego języka do brody).
Wyszedł także ze swej kryjówki kotek i zamiauczał – miau, miau!! Wypił mleczko z miseczki (wysuwanie języka nad dłońmi ułożonymi w kształcie miseczki).
W chlewiku świnka zaczęła potrącać ryjkiem drzwi (wysuwanie warg do przodu jak przy samogłosce u).
Krowa zaryczała – muu, muu!! A koń zaparskał, że też już nie śpi (parskanie, kląskanie).
A ty co mówisz wszystkim rano, gdy się obudzisz? (dzień dobry).

 

  • „Na wiejskim podwórku”  – wykonanie pracy plastycznej. Do wyboru różne zwierzęta i różne techniki. Oczywiście dziecko może wymyślić inne zwierzę oraz inną technikę.
  • „Orkiestra w kurniku” – zabawa muzyczna. Przygotowujemy z dzieckiem domowe instrumenty muzyczne. Instrukcje na ciekawe instrumenty muzyczne tutaj – Dziecko, za pomocą instrumentu, gra piosenkę „Dziadek fajną farmę miał”. Dziecko gra szybko-wolno, cicho- głośno. ( dla chętnych dzieci). Można wykorzystać instrumenty, które dzieci maja w domu typu grzechotka.
  • „Dmuchamy ziarenka” – zabawa oddechowa. Na dużej kartce rysujemy dwa talerze, na jeden wysypujemy ziarenka. Zadaniem dziecka jest tak dmuchać, aby wszystkie ziarenka (słonecznik, przyprawy) przesunęły się z jednego talerza na drugi.

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • „Przejście po kamieniach” – zabawa z ćwiczeniami równowagi. Rodzic rozkłada woreczki w różnych odległościach od siebie. Zadaniem dzieci jest przejście po kamieniach, by nie zmoczyć nóg.
  • „Drabinka” – ćwiczenie z elementem skoku. Rodzic rozkłada na dywanie np. zwinięte chustki w formie drabiny. Dziecko przeskakuje stopnie drabinki.
  • Wycinanie kółek narysowanych przez rodzica, dziecko wspólnie z rodzicem układa kółka od największego do najmniejszego.
Czwartek dn. 8.04.2021r.

 

Witam Was serdecznie. Mam nadzieję, że jesteście po śniadaniu  gotowi na zabawy. 

  • „Jesteśmy zwierzakami” – zabawa ruchowo- naśladowcza. Dziecko biegnie na czworakach:
  • Polną ścieżką piesek biegnie. Szczeka głośno w nocy, we dnie. Nie potrafi iść powoli, on zabawy, harce woli.  Idzie, kucając i trzymając się za kostki: Kaczka wesolutko człapie, już po chwili wodą chlapie. Krótkimi rusza nóżkami, pływa razem z kaczętami. Porusza się, przeskakując z nogi na nogę: Źrebak raźno podskakuje, zmęczenia wcale nie czuje. Hen, przed siebie dalej gna, pędzi szybko niczym wiatr!  Idzie powoli, trzymając ręce za plecami i co jakiś czas wykonując skłony:  Kurka nie śpieszy się wcale, ziaren szuka wytrwale. Spacerkiem się delektuje i na robaczki poluje. Idzie na czworakach, wolno i spokojnie: Idzie dróżką kotek mały, czarne wąsy, ogon biały. Delikatnie łapki stawia, cichuteńko się zakrada.

 

  • Traktor”- rozwiązywanie zagadki. Rodzic czyta zagadkę, zadaniem dziecka jest odgadnięcie.

Pojazd na wsi używany,

Jest ciągnikiem także zwany,

Bo przyczepę ciągnąć może,

A poza tym pole orze. (traktor)

  • „Inne pojazdy rolnicze”- praca z obrazkiem. Rodzic prezentuje dziecku obrazki z innymi maszynami rolniczymi- kombajn, pług, opryskiwacz. Prosi dziecko, aby przyjrzało się uważnie i odpowiedziało: Jakie maszyny rolnicze są na obrazku?; Czy znasz ich nazwy?; Czy wiesz, do jakich prac służą te maszyny?; Dlaczego rolnicy wykorzystują aż tyle maszyn?

 

  • „Zwierzęta i ich dzieci” – obejrzenie bajki.  Zapoznanie dziecka z nazwami zwierząt i ich dzieci.
  •  „Gdzie jest mama?”  – zabawa dydaktyczna. Pokazujemy dzieciom obrazki i utrwalamy znajomość zwierząt wiejskich- rodziców i dzieci. Wystarczające jest wprowadzenie nazwy jednego z rodziców, można wprowadzić nazwy obojga. Czytamy na głos, pokazując obrazek. Następnie pokazujemy dziecko, zakrywamy rodzica i dziecko próbuje samo odgadnąć, o kim mowa. Warto w tej zabawie ćwiczyć sylabizowanie.
  • „Bezpieczne zabawy” – pogadanka. Rozmowa z dzieckiem na temat bezpiecznych zabaw w domu oraz na podwórku. Przestrzeganie przed podawaniem swojego nazwiska i adresu obcym osobom.

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Zabawy sensoryczne: przesypywanie i przelewanie wybranych substancji ( piasek, kasza manna, ryż, makaron)
  • Ćwiczenie sekwencji: pokazujemy dziecku sekwencje ruchów, np. klaśnięcie w kolana, w ręce, nad głową, pod kolanem itd. Zadaniem dziecka jest pokazać je w takiej samej kolejności.
  • Zabawa „Co się zmieniło” – rozkładamy przed dzieckiem, w jednej linii, kilka przedmiotów (możemy użyć np. piłki, książki, kubka, ołówka, miśka). Dziecko przygląda się i zapamiętuje kolejność ułożenia. Następnie zasłaniamy mu oczy i zabieramy jakiś przedmiot. Zadaniem dziecka jest zauważenie, co się zmieniło.
Środa dn.7.04.2021

 „Gimnastyka na wiejskim podwórku” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Zakręć kołem i baw się ze zwierzętami.

 – „Co nam dają zwierzęta?” – wysłuchanie piosenki.

Na wsi wiele zwierząt mieszka, pieją, gdaczą i gęgają.

Jajka, mleko, miękkie pierze gospodarzom swoim dają.

Kurka chodzi po podwórzu, jajek zniosła sześć na grzędzie,

Gospodyni już się krząta, wyśmienity omlet będzie.

Ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko ko.

A owieczki i baranki dają nam swe kamizelki.

Z takiej białej grubej wełny bardzo ciepłe są sweterki.

Bee bee bee bee bee bee bee bee bee bee bee bee bee bee bee bee.

Jogurt, masło i śmietanę można zrobić z mleka krowy.

Często jedz produkty mleczne, to na pewno będziesz zdrowy.

Mu mu mu mu mu mu mu mu mu mu mu mu mu mu mu mu.

Do poduszki głowę przytul, w niej zamknięto puszek biały.

A te miękkie lekkie piórka gąski nam podarowały.

Gę gę gę gę gę gę gę gę gę gę gę gę gę gę gę gę.

Na wsi wiele zwierząt mieszka, pieją, gdaczą i gęgają.

Jajka, mleko, miękkie pierze gospodarzom swoim dają.

Rozmowa kierowana na temat treści piosenki.  O kim była piosenka? Co dają nam zwierzęta? Kto daje nam mleko? Kto daje nam ciepłą wełnę? Dzięki komu możemy jeść jajka?

„Prezenty od zwierząt” –  obejrzenie filmu prezentującego, co otrzymujemy od zwierząt hodowlanych.

„Co nam dają zwierzęta” – wskazywanie odpowiednich   produktów pochodzenia zwierzęcego. Dzieci mogą udzielać udzieli wskazując na ekranie, karty pracy można również wydrukować lub narysować samodzielnie.

– „Mleczne pyszności” – warsztaty kulinarne wykorzystujące jedzenie otrzymywane od zwierząt. Przygotowujemy z dzieckiem, do wyboru:

– jogurt owocowy – potrzebne nam będą: jogurt naturalny i ulubione owoce,

– wiosenne kanapki z jajkiem – potrzebne nam będą: chleb, jajka, pomidory, ogórki, rzodkiewki, szczypiorek, to, co lubi dziecko.

Pomagamy dziecku z krojeniem. Zachęcamy do dzielenia się efektem pracy na naszej grupie Rybki. Utrwalamy umiejętność prawidłowego posługiwania się sztućcami.

Wtorek dn.6.04.2021r.

 

Witam Was kochane Rybki bardzo serdecznie. Mam nadzieję, że już za klika dni się spotkamy.

W tym tygodniu porozmawiamy o zwierzętach żyjących na wsi.

Zaczniemy od gimnastyki porannej:

Przypomnijcie sobie nasza zabawę:

Prawa noga wypad wprzód

I rękami zawiąż but,

Powrót, przysiad, dwa podskoki,

W miejscu bieg

O skłon głęboki

Wypad rak w tył

Iiiiiiiiiiiiiiiiiii w przód

I poranny przeszedł chłód

I poranny przeszedł chłód.

  • „Z wizytą na wsi” – wysłuchanie bajki Urszuli Piotrowskiej. W załączonej prezentacji znajdą Państwo treść oraz polecenia dla dzieci.
  • „Odgłosy zwierząt”  – obejrzenie filmu prezentującego odgłosy wydane przez zwierzęta żyjące na wsi. Dziecko nazywa zwierzęta oraz naśladuje ich odgłosy. Następnie robi to samo przy użyciu karty-
  • „Jakie to zwierzę?” – zagadki słuchowe. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, jakie zwierzę wydaje dany odgłos. Następnie dziecko naśladuje dźwięki oraz porusza się jak dane zwierzę.
  • „Czytamy globalnie”– drukujemy lub pokazujemy dziecku obrazki. Po kolei pokazujemy obrazek wraz z podpisem. Jest to ćwiczenie kształtujące umiejętność czytania globalnego. Następnie dziecko dzieli każdy wyraz na sylaby- poprzez wyklaskiwanie, tupanie.

Dla rodziców i dla Was prześle na maila stworzone pomoce do zajęć, które na pewno Wam pomogą w zabawie ze zwierzętami na wsi.

Zajęcia z Pomocy psychologiczno – pedagogicznej

  • „Zwierzaki- figuraki” – zabawa matematyczna. Dziecko rysuje, koloruje, rodzic wycina figury geometryczne (jeżeli dziecko potrafi może wyciąć samo): koła, kwadraty, prostokąty i trójkąty. Zadaniem dziecka jest ułożenie z figur różnych zwierząt. Utrwalamy znajomość figur geometrycznych oraz kolorów. Warto zwracać uwagę na prawidłowe trzymanie kredki oraz nożyczek.
  • „Po śladzie” – ćwiczenie grafomotoryczne. Rodzice posiadający drukarkę mogą wydrukować powyższe karty pracy, rodzice nieposiadający mogą narysować. Dziecko palcem wodzi po liniach, następnie rysuje. Ćwiczenie można urozmaicić poprzez wylepianie linii plasteliną lub inną masą plastyczną.

 

Piątek 2.04.2021r.

 

Kochane dzieci to już ostatni dzień przed świętami naszych zajęć online. Odpoczywajcie w te  święta. Pozdrawiamy i ściskamy Was serdecznie. Życzymy smacznego jajka i mokrego śmigusa dyngusa.

 

Temat:  Śmigus dyngus

 

  • Ćwiczenia słownikowe

Dziecko siada naprzeciwko rodzica i razem wypowiadają nazwy różnych przedmiotów, które znajdują się dookoła, dzieląc je na sylaby.

  • Poranne zabawy ruchowe

Ćwiczenia oddechowe. Dziecko stoi swobodnie na dywanie, otrzymuje kartkę. Trzymając kartkę przed sobą, wciągają powietrze nosem i wypuszczają ustami tak, aby kartki się poruszały.

Ćwiczenie mięśni brzucha w parach. Dziecko  siada  na podłodze naprzeciwko rodzica z nogami wyprostowanymi w rozkroku. Trzymając oburącz jeden balon i kolejno lekko go popychając ( dziecko odchyla się do tyłu, rodzic robi lekki skłon w siadzie ).

 

  • Słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy „Bajeczka wielkanocna” Agnieszka Galica

 

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe kotki zaczęty wychylać się z pączków.

– Jeszcze chwilę – mruczały wierzbowe kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego już musimy wstawać?

A Słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

– Tak to już jest, że musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych kotków, słońce powę­drowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk, puk! i przygrze­wało mocno.

– Stuk – stuk! – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłby wstyd, gdyby kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz Słońce zaczęło się rozglądać dookoła po łące, przeczesało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.

– Co się stało, co się stało? – zajączek przecierał łapką oczy.

– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to były za świę­ta bez wielkanocnego zajączka? Popilnuj kurczaczka, jest jeszcze bardzo malut­ki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.

– Kogo? Kogo? – dopytywał się zajączek, kicając po łące.

– Kogo? Kogo? – popiskiwało kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.

– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe kotki. …

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwon­kiem na szyi.

– To już święta, święta – szumiały wierzbowe kotki, słońce głaskało wszyst­kich promykami, nucąc taką piosenkę:

W wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A kurczątko z zającem

Podskakuje na łące.

Wielkanocne kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach,

Kiedy będzie Wielkanoc?

Wierzbę pytają.

 

https://allegro.pl/artykul/bazie-wielkanocne-kotki-przeglad-najbardziej-dekoracyjnych-wierzb-AVdXrGkaMC8?bi_c=kotek&bi_m=cat.search-artTeaser&bi_s=internal

 

Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści utworu: Kto obudził kotki na wierzbie?; Kogo następnego obudziło słoneczko?; Co kojarzą się wam ze świętami wielkanocnymi?

 

  • Słuchanie wiersza „Śmigus – dyngus” Maria Terlikowska

 

Wie o tym i Tomek i Ewa

Że w śmigus się wszystkich oblewa

Ale czy trzeba Pawełka

Oblewać z pełnego kubełka?

Wystarczy małym kubeczkiem

Dla żartu

Dla śmiechu

Troszeczkę

Bo może wiatr chmurkę przywieje

I wszystkich was deszczem

Poleje? 

Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści utworu: Jaki to zwyczaj zwią­zany jest z wielkanocnym poniedziałkiem?; Czy należy się obrażać, jak ktoś zostanie oblany wodą w lany poniedziałek?; Czy polewamy się mocno, czy troszeczkę?; Kto z was ma przygotowane różne przedmioty, którymi można oblewać wodą?

 

Praca dla chętnych: wykonanie rysunku na temat wiersza.

 

  • Praca plastyczna „Koszyczek wielkanocny”

 

Do wykonania koszyczka potrzebna będzie plastikowa butelka, farby, wstążka, kolorowy papier. Nie zapomnijcie o zawartości koszyczka.

https://ekodziecko.com/wielkanocny-koszyczek-z-plastikowej-butelki

 Czekamy na zdjęcia  🙂

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Podczas czytania opowiadania  Agnieszki Galicy Bajeczka wielkanocna podzielmy go na części, stosujmy pytania pomocnicze do przeczytanego tekstu.
  • Wykonanie farby (z mąki ziemniaczanej zabarwionej zielonym barwnikiem lub farbą plakatową) malowanie rączkami w miarę możliwości na dużej powierzchni.
  • Podczas czytania wiersza Śmigus – dyngus” Maria Terlikowska podzielmy go na części, stosujemy pytania pomocnicze do przeczytanego fragmentu tekstu.
  • Wykonanie farby (z mąki ziemniaczanej zabarwionej zielonym barwnikiem lub farbą plakatową) malowanie rączkami w miarę możliwości na dużej powierzchni.
  • PROGRAM AKTYWNOŚCI Świadomość Ciała, Kontakt i KomunikacjaM. Ch. Knill

Czwartek 1.04.2021r.     

 

Temat: Baba wielkanocna.      

  • Poranne zabawy ruchowe

Ćwiczenie mięśni brzucha ,,jazda na rowerze”. Dziecko leży na plecach z nogami ugiętymi i uniesionymi nad podłogę. Naśladuje jazdę na rowerze, zataczając jednocześnie stopami obszerne koła. Jadą w normalnym tempie, potem powoli (pod górkę) i szybko (z górki).

 

Ćwiczenie równowagi ,,Bociany na łące”. Dziecko stoi  wyprostowane i naśladuje bociana, unosząc jedną nogę do góry z jednoczesnym rozłożeniem rąk w bok. Stara się utrzymać się w tej pozycji jak najdłużej. Zmienia nogę i powtarza ćwiczenie kilkakrotnie.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRFhGE3E7KYSCLlvbmyDoGaow1hi-POUTtPuw&usqp=CAU

Słuchanie wiersza Bożeny Formy

Wielkanoc

Bożena Forma

 

Święta za pasem,

do pracy się bierzemy,

mazurki i baby

smaczne upieczemy.

 

Pisanki, kraszanki

razem dziś robimy,

wszystkie kolorowe,

   bardzo się cieszymy.

Upiekliśmy z ciasta

baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy

będzie piękna łączka.

 

W glinianym wazonie

bazie i żonkile

a na nich z papieru

   kurczątka przemiłe.

 

Po wysłuchaniu rodzic zadaje pytania dotyczące treści utworu: O czym był wiersz?; Co dzieci zrobiły w wierszu?; Co kojarzy się ze świętami wielkanocnymi?; Jakie wypieki są na świątecznym stole?; Kto z was pomaga mamie w kuchni?

 

  • Zabawa badawcza

 

„Wielkanocna baba” – dziecko pomaga w pieczeniu babki wielkanocnej lub innego ciasta na święta, następnie określa jego wygląd, zapach, smak.

 

  • Zabawa dydaktyczna

 

„Przyjęcie wielkanocne” – rodzic gromadzi:  lalki i misia, kilka talerzy, szklanek, łyżeczek oraz babę wielkanocną (lub materiał zastępczy, np. klocki lub liczmany). Rodzic prosi dziecko, aby posadzić  lalki i misia przy stoliku i nakryć stół dla każdego z nich. Następnie prosi, aby każ­demu z gości na przyjęciu dać na talerzyk dwa kawałki ciasta) – dziecko liczy do dwóch, trzech dopełnia do dwóch/trzech i odkłada do dwóch/ trzech lub wiecej. Rodzic może modyfikować za­bawę wg własnego pomysłu i możliwości dziecka.

Zaśpiewajcie naszą piosenkę wielkanocną, której uczyliśmy się w przedszkolu.

„Piosenka Wielkanocna”

Sł. Agnieszka Galica, muz. Tadeusz Pabisiak

Ref. Idą święta wielkanocne, idą święta

O tych świętach każdy zając pamięta

1 Do koszyczka zapakuje słodycze

I na święta niech przyniesie moc życzeń.

Ref. Ida święta wielkanocne, idą święta

O tych świętach i kurczątko pamięta

  1. W żółte piórka się ubierze wesołe

Wśród pisanek będzie biegać po stole

Ref. Ida święta wielkanocne Ida święta

O tych świętach nasz baranek pamięta

  1. Ma na szyi mały dzwonek dźwięczący

Będzie dzwonił, będzie skakał po łące.

 

  • Puzzle z pocztówek ( dla chętnych dzieci)

https://littledot.pl/puzzle-z-pocztowek/

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Podczas słuchania piosenki „Piosenka Wielkanocna” dzielimy ją na części i na bieżąco zadajemy pytania do usłyszanego fragmentu ( dostosowujemy do możliwości dziecka).
  • Wyklejanie rysunku pisanki przy pomocy plasteliny.
  • Podczas czytania wiersza Bożeny Formy Wielkanoc podzielmy go na części, stosujemy pytania pomocnicze do przeczytanego fragmentu tekstu.
  • Rozpoznanie i naśladowanie dźwięków: Pokazujemy obrazki ze zwierzętami lub przedmiotami; dziecko ma powiedzieć, co to za zwierzę lub przedmiot i jakie wydaje dźwięki

 

Środa 31.03.2021r.

Witam Was kochane Rybki bardzo serdecznie. Mam nadzieje, że się wyspałyście. Zjedzcie teraz pożywne śniadanie i umyjcie zęby. Teraz już jesteście gotowi na naukę przez zabawę.

 

Temat: Kurczaczek.        

  • Poranne zabawy ruchowe

 

,,Pisanki” – dziecko na sygnał rodzica biega po całym pokoju. Na hasło Pisanki!  robi siad skulony.

lub zabawa muzyczno ruchowa, którą już dobrze znacie i lubicie: „Do góry i na dół”

,,Śmigus-dyngus” – rodzic daje dziecku szarfę, wstążkę koloru niebieskiego. Na sygnał rodzica dziecko udaje, że polewa się wodą, machając szarfą.

 

  • Zabawy logopedyczne, ćwiczenie mowy dziecka

 –  nabieranie powietrza nosem i wypuszczanie ustami,

– naśladowanie odgłosów zwierząt – kotem mruczy „mmmm”, kotek ziewa (naśladowanie), wąż syczy – „ssss”, pszczoła bzyczy „bzzz”, pociąg jedzie „fufufu”,

– wymawianie na przemian a-o,

– wymawianie uuu a następnie iiii.
 

 

  • Słuchanie Piosenki

 

„Kurczątka” autor nieznany

Kurczątka, kurczątka

W stodole były.

Malutką dziureczką

Powychodziły.

 

Widziałeś chłopczyku?

Widziałem, panie.

Malutką dziureczką

Patrzyłem na nie.

 

Kurczątka, kurczątka…

 

Widziałaś dziewczynko?

Widziałam, panie.

Malutką dziureczką

Patrzyłam na nie.

 Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Kto występował w piosence?; Gdzie były kurczątka?; Co one zrobiły?

  • „Kurczątka do stodoły”

 

Rodzic rozkłada na podłodze obręcze dla dziec­ka, które będą domkiem – stodołą. Dziecko zajmuje miejsce w obręczy i przy­kuca. Gdy usłyszy melodię piosenki, rozbiega się po cały pokoju i naśladuje małe kurczątka – ręce splecione z tyłu na plecach to ogonek. Dziecko – kurczaczek kuca po całym pokoju i udaje dziobanie ziarenek. Na przerwę w muzyce wraca do swojego domku i odpoczywa.

  • Praca plastyczna „Kurczaczek w skorupce”

Czekamy na zdjęcia

 

http://lubietworzyc.blogspot.com/2020/04/kurczaczek-w-skorupce-z-tektury.html?utm_source=zblogowani.pl&utm_medium=referral

 

Dodatkowe karty pracy w ramach Pomocy psychologiczno – pedagogicznej

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-3-4.pdf

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-3-1.pdf

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Podczas słuchania piosenki „Kurczątka” autor nieznany, dzielimy ją na części i na bieżąco zadajemy pytania do przeczytanego fragmentu tekstu ( dostosowujemy do możliwości dziecka).
  • Przykładowe ćwiczenia na wzmocnienie mięśni palców i rąk:

 

 

  • Rozpoznanie i naśladowanie dźwięków: Pokazujemy obrazki ze zwierzętami lub przedmiotami; dziecko ma powiedzieć, co to za zwierzę lub przedmiot i jakie wydaje dźwięki.
Wtorek  30.03.2021r.     

 

 

Temat: Pisanka.

  • Ćwiczenia gimnastyczne :

Zabawa orientacyjno – porządkowa

 Swobodny bieg w różnych kierunkach.
Na hasło „Pisanka” dziecko zatrzymuje się i stoi nieruchomo w różnych pozach.

 „Drzewa na wietrze”
Dziecko stoi w rozkroku, ramiona uniesione w górę.
Porusza ramionami kołysząc się na boki (silny wiatr- skłon pogłębiony).

  • „Gruby misio”- zabawa muzyczna z rytmicznym pokazywaniem

Jestem sobie gruby misio,
A na imię to mam Krzysio,
Siedzę sobie, nic nie robię,
Tylko klaszczę, tylko klaszczę sobie tak….( dzieci klaszczą)…
(piosenka z „Piosenki Perełki wyd. Harmonia)

 

  • Słuchanie wiersza

„Pisanki” Doroty Gellner

 Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy
malowane,
naklejane.

Każda ma uśmiech
kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc
przypadkiem
w dzień świąteczny.

Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!

Rodzic zadaje pytania dotyczące treści wiersza: O czym opowia­dał wiersz?; Bez czego nie ma Wielkanocy?; Jak powstają pisanki?

 

  • Słuchanie opowiadania Bajeczka na Wielkanoc

    Dostał Jaś od mamy
    Farbki całkiem nowe
    Wymalował na trzech jajkach
    Wzorki kolorowe.
    Ułożył pisanki w świątecznym koszyku
    T e zaczęły się przechwalać
    Narobiły krzyku
    – Jestem w paski
    – A ja w kropki
    – Na mnie gwiazdka złota
    Jakie wzory i kolory
    Prześliczna robota
    Ja piękniejsza, ja śliczniejsza
    Wnet się posprzeczały
    Każda ładna, każda zgrabna
    Chociaż każda inna
    Żadna z was się o pierwszeństwo
    Kłócić nie powinna.

    Pytania do dziecka:

– Policz, ile pisanek pomalował Jaś.
– Jaki wzorek miała pierwsza (…druga?, …trzecia?) pisanka?

 

  • „Malowane jajka” – praca plastyczna.

 

Rodzic daje dziecku ugotowane na twardo jajko, pędzel i farby oraz podstawkę na jajko. Dziecko ma­luje jajka wg własnego pomysłu.

 

  • „Wyścig z pisankami” – zabawa ruchowa

 

Rodzic daje dziecku jajko (może być mała piłeczka) i łyżkę. Zadaniem dziecka jest dobiec do wyznaczonego wcześniej miejsca i wrócić na linię startu, tak aby nie upuścić jajka.

 

Szanowni Rodzice! Kochane dzieci witam Was i ściskam gorąco! Mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi. Przesyłam pomysły na wspólne zabawy twórcze z rodzicami.

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

  • Podczas czytania opowiadania Bajeczka na Wielkanoc podzielmy go na części, stosujmy pytania pomocnicze do przeczytanego tekstu.
  • Podczas czytania wiersza „Pisanki” Doroty Gellner podzielmy go na części, stosujemy pytania pomocnicze do przeczytanego fragmentu tekstu.
  • zabawa w chowanego – dziecko ma odszukać schowany przedmiot – szuka kierowany poleceniami rodzica.

 

Święta Wielkanocne tuż tuż  –  zajęcia zdalne

 

Poniedziałek 29.04.2021r.     

Temat: Palemka.

 

  • Ćwiczenia gimnastyczne :

Ćwiczenie równowagi – rodzic rozkłada na podłodze linkę, a dziecko trzymając piłkę w obu rękach, idzie wzdłuż niej stopa za stopą.

 

Ćwiczenia tułowia – skręty boczne. Dzieci siadają w rozkroku i przekładają piłkę raz boku jednej nogi, między nogami, z boku drugiej nogi i powtarzają ćwiczenie w drugą stronę.

 

  • Gimnastyka buzi :

 

„Ziewanie” – ćwiczenia oddechowe. Dziecko nabiera powietrze nosem do brzucha, a następnie wypuszcza je buzią, dmuchając na swoje ręce.

„Piórko” – dmuchanie na piórko, aby nie spadło.

 

  • Zabawa paluszkowa – domowe porządki.

 

„Domowe porządki” Małgorzata Barańska

 

Maciek myje talerze,

Dziecko wykonuje koliste ruchy zamkniętą dłonią, udając, że myje talerz – drugą, otwartą dłoń.

Michał serwetki pierze,

Pociera jedną pięścią o drugą.

pranie wiesza Beata,

Unosi nad głowę obie ręce i wykonuje nimi ruchy jak podczas wieszania prania.

Marcin kąty zamiata,

Udaje, że trzyma miotłę obiema rękami i zamaszyście zamiata.

Marysia wyciera kurz.

Udaje, że ściera szmatką kurz.

Ja nic nie robię – i już!

Zaplata ręce na piersiach.

  • „Palma Wielkanocna” – praca z obrazkiem.

https://images.app.goo.gl/pFYHDh3VaYwUpCFg7

Rodzic pokazuje obrazek przedstawia­jący Palmę Wielkanocną. Następnie zadaje pytania: Co znajduje się na obrazku?; Do czego służy palmy?; Po co je robimy?; Jakie one mają kolory?; Z jakich materiałów zostały wykonane?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Plansza-4.pdf

Teraz przypomnimy sobie nasz wierszyk, który już znacie.

„Pan zajączek idzie w gości

Więc się musi przygotować

Myje uszy, łapki, pyszczek, żeby czysty mógł świętować”

I na koniec powtórzcie piosenkę, którą też już doskonale znacie.

„Hopla, hopla”

Tekst piosenki:
Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

  1. Wskoczył zając do kurnika,
    Zebrał jajka do koszyka.
    Z nich pisanki zrobił sam
    I w ogródku schował nam.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x2

  1. Już pisanki znaleźliśmy,
    Były w trawie i wśród liści.
    Ozdobimy nimi dom,
    Bo pisanki po to są.

Ref: Hopla, hopla, raz i dwa
Skacze zając hopsasa! / x4

 

Dodatkowe karty pracy

 

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/03/Karta-pracy-1-1.pdf

 

Wielkanocne memory:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-MEMORY-plansza-1.pdfhttps://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-MEMORY-plansza-2.pdfhttps://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-MEMORY-plansza-3.pdfhttps://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-MEMORY-plansza-4.pdfhttps://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-MEMORY-plansza-5.pdfhttps://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/WIELKANOCNE-MEMORY-plansza-6.pdf

 

Dostosowanie potrzeb edukacyjnych:

Wszystkie zadania dziecko wykonuje razem z dorosłym, dbamy o kończenie zadań, a jeśli trwa ono zbyt długo robimy przerwę ruchową. Możemy rozłożyć wykonywanie zadań na różne pory dnia. Zwracamy uwagę na prawidłową postawę podczas pracy dziecka.

  • Wiersz „Domowe porządki” Małgorzaty Barańskiej –  wskazujemy razem z dzieckiem ruchy prezentowane w wierszyku.
  • Wylepianie obrazka. Rodzic rysuje wielkanocne jajko, zadaniem dziecka jest porwanie kolorowej kartki lub gazety na  kawałki i przyklejenie ich na obrazku.
  • Utrzymanie właściwego napięcia mięśniowego (mięśnie dłoni i palców)- kreślenie linii poziomych, pionowych samodzielnie na wzorze, łączenie kropek.

 

Pierwszy Dzień Wiosny
BAL KARNAWAŁOWY

BAL KARNAWAŁOWY to miła tradycja przepełniona muzyką i zabawą, dzieci z niecierpliwością czekały na ten dzień. Nie zabrakło Spider-janów, piratów, policjantów, księżniczek. Nawet pojawił się goryl z bananem, piesek i kotek. Dzieci świetnie się bawiły przy muzyce i konkursach. Było wesoło i kolorowo.

Dzień Dinozaura

26 lutego świętowaliśmy DZIEŃ DINOZAURA. Dzieci szukały dino-skamielin w kaszy, a następnie je układało w szkielety. Obejrzały ciekawy film edukacyjny z którego dowiedziały się jak żyły dinozaury. Oglądały trójwymiarowe zdjęcia dinozaurów, dobierały obrazki, klasyfikowały. Na koniec każdy wykoleił swojego DINOZAURA.

Serdeczna karteczka

Rybki w styczniu wykonały serdeczne karteczki dla wolontariuszy Wielkiej Orkiestry świątecznej pomocy.

Zajęcia kreatywne

Podczas zajęć kreatywnych w naszej grupie dzieci ćwiczą swoje ręce, rozwijają wyobraźnię artystyczną, ale przede wszystkim  dobrze się bawią- zajęcia plastyczne z młodszymi dziećmi powinny bowiem mieć zalety relaksacyjne, odprężające.

Własna  twórczość plastyczna może też stanowić sposób komunikowania się z innymi, dawać możliwość łatwiejszego wyrażania swoich emocji.

Rybki spędzają miło czas w przedszkolu :)
Dzień Babci i Dziadka
Przedstawienie Świąteczne dla rodziców

18 grudnia w grupie 3 płatków odbyło się Przedstawienie Świąteczne dla rodziców. Dzieci recytowały wierszyki i śpiewały piosenki świąteczne i kolędę. Był również Święty Mikołaj z wielkim workiem prezentów. Każde z dzieci dostało piękną paczkę. Przedszkolaki obdarowały swoich rodziców świątecznymi stroikami.

Nasza mała Rybka z grupy 3 latków Maja Grzegrzółka zajęła 3 miejsce w konkursie plastycznym ” Mamo tato jedź bezpiecznie”. Gratulujemy!

Mikołajki

7 grudnia obchodziliśmy w grupie Mikołajki. Dzieci w czerwonych strojach i czapkach mikołajowych pięknie wyglądały w tym dniu. Na maluszki czekały pod choinką prezenty pozostawione przez Mikołaja. Dzieci śpiewały piosenki, ubierały Świętego Mikołaja w części garderoby, rozpoznawały kolory i zrobiły pracę plastyczną ” Mikołaj”

Dzień Pluszowego Misia

W dniu 25 listopada przedszkolaki z grupy Rybki obchodziły Dzień Pluszowego Misia. Mimo coraz nowocześniejszych i atrakcyjniejszych zabawek, moda na misie nie przemija. Uroczysty dzień rozpoczął się od duuużo niespodzianki. W naszej sali od rana witał dzieci wielki miś Gustaw. Były mailowe zagadki o znanych misjach i układanie mailowych puzzli. Nie obeszło się bez degustacji misiowego przysmaki czyli kiosku. Dzieci wykonały pracę plastyczną – Miś. Na koniec zabaw przedszkolaki zostały odznaczony medalami przyjaciół misia. Dziękujemy za wszystkie przesłane zdjęcia dzieci z misiem Powstała piękna misiowa galeria. Ten dzień w przedszkolu był pełen uśmiechu i dobrej zabawy. Chcielibyśmy wyróżnić dzieci, które przesłały piękne pracę konkursowe Maję, Jasia, Tadzia, Klaudię i Hanię. Gratulujemy!!!

Jesteśmy malarzami!

Dzisiejszego dnia sala ,,Rybek” zamieniła się w prawdziwą pracownię malarzy.  Dużą atrakcją dla małych artystów była możliwość swobodnego malowania na sztalugach. Powstały piękne choineczki z wykorzystaniem dowolnych kolorów, które każdy przedszkolak miał do dyspozycji. Malowanie dostarczyło nam wiele radości!

Twórczość plastyczna jest jedną z ważniejszych form działalności dziecka w wieku przedszkolnym wspomagających wszechstronny jego rozwój. Dzięki niej dziecko nie tylko pobudza i wyraża swoje myśli i emocje ale również zaspakaja potrzebę ekspresji. Wychodząc temu naprzeciw proponujemy przedszkolakom różnorodne formy ekspresji, tak aby dać mu możliwość odkrywania, eksperymentowania, a poprzez to czerpania radości z obcowania ze sztuką w największym tego słowa znaczeniu, ale i ze światem barw, kolorów, faktur.

Pasowania na Przedszkolaka

W dniu 27 listopada 2020 r w Miejskim Przedszkolu nr 21z oddziałami integracyjnymi w najmłodsze grupie RYBKI odbyła się uroczystość Pasowania na Przedszkolaka.

Maluszki zaprezentowała swoje umiejętności- dając tym samym dowód, jak dużo już potrafią. Były więc piosenki, wierszyki, zabawa ruchową z chustą. Po części artystycznej dzieci złożyły ślubowanie. Następnie Pani dyrektor Elżbieta Paczóska dokonała uroczystego pasowania poprzez symboliczne położenie ołówka na ramieniu każdego dziecka. Na pamiątkę tego ważnego wydarzenia każdy przedszkolak otrzymał dyplom, medal i książkę z bajkami. Na zakończenie uroczystości dzieci miały słodko poczęstunek przygotowany przez rodziców.

Mamy nadzieję, że najbliższe uroczystość i będziemy mogli świętować wspólnie z Państwem. Proszę czerpać jak najwięcej z rozwoju swoich pociech.

Życzymy Państwu pełnej satysfakcji z bycia Rodzicami tak mądrych i ciekawych świata dzieci.

Piosenki z listopada

 

Deszczyk”

  1. Lubię iść na spacer, kiedy deszczyk pada

Z ogromna radością kalosze zakładam

Deszczu się nie boję

Gdy mam pelerynę

Ja nie jestem z cukru

Więc się nie rozpłynę

 

Ref. Deszczyk sobie pada kap, kap, kap

Skacze przez kałuże chlap, chlap, chlap / 2 razy

 

  1. Pastorałka :”Była noc”

 

1. Była noc, ciemna noc wiatr i mgła

Była noc, ciemna noc ona szła

Dokąd idziesz panienko,

taka krucha jak szkiełko

do Betlejem Panienka szła/ 2 razy

2. Była noc, ciemna noc wiatr i mgła

Była noc ciemna noc, ona szła

Szła przez ciemność zawiej

Niosła ludziom nadzieje

Świt nowego, lepszego dnia/ 2 razy

 

  1. Piosenka: „Mikołaj jedzie samochodem

 

  1. Mikołaj, mikołaj jedzie samochodem

Bo gdzieś zgubił saneczki w te mroźna pogodę

Ref. Hu hu ha, hu hu ha co to za mikołaj/ 2 razy

      2.Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku

 A prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.

Ref. Hu hu ha….

 

  1. Zabawa paluszkowa :”Grzyby

W lesie grzyby sobie rosły

Nagle wszystkie się podniosły

Ujrzały zajączka wszystkie się schowały

Tylko nie ten mały

Przyszedł zając ugryzł go

Wszystkie grzyby mówią SIO!

 

5 Zabawa paluszkowa: „Rodzina”

 Ten pierwszy to dziadziuś

A przy nim babunia

Ten w środku to tatuś

A przy nim mamunia

A to jest dziecinka mała

A to moja rączka cała

 

6.Dzyń dzyń dzyń Mikołaju Święty – piosenka z graniem na dzwoneczkach

1.Cicho cichuteńko, patrzę przez okienko

Poruszyły się zasłonki

Chyba już go widzę, chyba już go słyszę

Zadźwięczały w jego saniach dzwonki

Ref: dzyń, dzyń, dzyń Mikołaju Święty

Dzyń, dzyń, dzyń, przywieź nam prezenty

2.Co to, co to, co to

Kto, to, kto, to, kto to

To Mikołaj już się skrada

Ojej, ja się boję

Ale bać się nie wypada

Ref. Dzyń, dzyń….

Dzieci z najmłodszej grupy wykonały flagę i godło Polski. Podczas uroczystej akademii odświętnie ubrane odśpiewały HYMN POLSKI i recytowały wiersz KATECHIZM POLSKIEGO DZIECKA. Jesteśmy dumni z naszych małych, wielkich PATRIOTÓW.

SERDECZNA KARTECZKA
W ramach projektu SERDECZNA KARTECZKA RYBKI wykonały kartki dla naszych kochanych pań kucharek. Kartki zostaną również wręczone dla siedleckiej restauratorów z Brofaktury i Palce lizać w Siedlcach w ramach podziękowania za ich pracę. Do Serdecznych karteczek dołączyliśmy wykonane przez nas śliwkowe kompoty!
 

W ramach projektu IDZ TY LEPIEJ KOZIOŁECZKU SZUKAĆ SWEGO PACANOWA przedszkolaki wysłała kartkę do Muzeum Bajki w Pacanowie z pozdrowieniami dla Koziołka Matołka z naszego pięknego miasta- Siedlec.

Wysłaliśmy również kartki wykonane przez dzieci w ramach akcji BOHATERON do powstańców warszawskich.

5 listopada obchodziliśmy w grupie DZIEŃ POSTACI Z BAJEK. Ten dzień był okazją, aby przypomnieć sobie naszych ulubionych bajkowych bohaterów, którzy są nieodzownym elementem dzieciństwa. Bawią, uczą, pomagają poznać prawdę o świecie i życiu, oswajają dziecięce lęki. Czasem stanowią wzór do naśladowania, A czasem pomagają dzieciom rozpoznać zło. W naszej grupie z racji większości chłopców przodowały ubrania i bajka z PSIM PATROLEM.

Zimowe zapasy Rybek

 

Rybki wykonały zapasy na zimę. Samodzielnie zrobiliśmy pyszne kompoty na zimę z jabłek, gruszek i śliwek.

Grupa RYBKI wzięła udział w akcji zorganizowanej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej:” SZKOŁA PAMIĘTA”. W nawiązaniu do tradycji świąt zadusznych dzieci wykonały pracę plastyczną farbami i bibuła pt: ZNICZ

Witamy serdecznie

Zapraszamy do wspólnych zabaw i śpiewania piosenek.

CISZA – SZTORM

 

  1. Paluszki przywitają się

I pomachają sobie też

 

Ref: Twoje dłonie niech falują  z boku w bok

         Tu spokojna morska cisza, a tam sztorm/ razy 2

Cisza……sztorm!

 

  1. Stuknij w swe uda raz, dwa, trzy

Nogi twe niech wytupią rytm

Ref: Twoje dłonie niech falują…

 

  1. Dotknij swych włosów, oczu swych

Pokaż podbródek, uszy chwyć

Ref: Twoje dłonie niech falują….

 

  1. Klaśnij w swe dłonie tak, tak, tak

Palcami pstrykaj: klik, klik, klak

Ref.: …..

  1. Teraz na boki głową kręć

Pokiwaj „tak” i pokręć „nie”

 

Ref.: ….

 

RĄCZI KLASZCZĄ

 

Dwie małe rączki klaszczą

Czasami się pogłaszczą

W kolanka zastukają

 i wszystkim dzieciom pomachają

 

ZABAWY MUZYCZNO- RUCHOWE

 

KONIKI

 

Noga goni nogę, biegają koniki

Stukają kopytka w rytm muzyki/ 2 razy

Jedna noga tupie tup, tup, tup

Druga noga stuka stuk, stuk, stuk

Konik skacze sobie hop sa sa

Koniku w drogę wiooooooo!

 

 

 CHODZIŁ JEŻYK

 

Chodził jeżyk przez dzień cały,

Ąż go łapki rozbolały/ razy 2 (dzieci chodzą na czworakach i naśladują jeżyka)

 

Nasz jeżyk maluszek, zwinął się w kłębuszek

Tralala, tralala, jeżyk poszedł spać, a konik zbudził się(dzieci zwijają się w kłębuszek)

 

Chodził konik przez dzień cały

Aż go nogi rozbolały/ razy 2 (dzieci podskakują jak koniki)

 

Nasz konik maluszek zwinął się w kłębuszek

tralala, tralala, konik poszedł spać, a słoń zbudził się

Chodził słonik przez dzień cały,

 aż go nogi rozbolały/ 2 razy (dzieci tupią jak słonie)

Nasz słonik maluszek, zwinął się w kłębuszek

Cicho ci, cicho ci

Nasz malutki słonik już słodko śpi

 

Pośpiewajmy razem!

 

„RYBY”

My na Ziemi żyjemy, powietrzem oddychamy,

W wodzie żyją zwierzęta lecz nazw ich nie znamy

My na ziemi żyjemy i bułki z dżemem jemy,

A co jedzą morskie stwory,

Tego jeszcze dziś nie wiemy

REF: Płyną ryby, płyną ryby

Za nimi wieloryby

 

Pięć paluszków rączka ma”

Pięć paluszków rączka ma- 2 razy

Jedna zrobi pa, pa, pa

Druga zrobi pa, pa , pa

Nóżka tupie tup, tup, tup – 2 razy

Jeden skok i drugi skok

Teraz na dół hop, hop, hop.

 

Ćwiczenie koncentracji: Spotkały się paluszki

Małe rączki się spotkały (dłonie przyklejone do siebie)

i buziaki sobie dały (dłoń lewa do prawej, styka się palcami)

Małe rączki się zebrały (dłonie przyklejone do siebie)

i piąteczki przybijały (klaskanie)

Małe rączki się spotkały (dłonie przyklejone do siebie)

wszystkim dzieciom pomachały. (machanie do kolegów)

 

„Wieża”

Buduję wieżę wysoką tak.

Zobacz jak

zobacz, jak klocki stawiam: raz, dwa.

I chwieje się, chwieje się z boku w bok

i buja się, buja się: o-ho-ho!

 

Pierwsze dni w przedszkolu - nasze dzielne maluchy :)

 

Pierwsze dni w przedszkolu już za nami…

Przez ostatnie dni niektórym z Nas poleciała łezka,  w kolejnych dniach łezki znikały zaraz po wejściu do sali. 

Jesteśmy coraz większymi zuchami 🙂

Nauczyliśmy się siedzenia na „kokardkę” w kółeczku. Śpiewamy piosenki, chętnie słuchamy wierszyków i bajeczek.

Staramy się odkładać zabawki na miejsce.

Bardzo lubimy dłuuuugo myć rączki.  

Jeśli mało zjemy na śniadanie  to nadrabiamy przy obiadku. 

Spacerujemy szukając wiewióreczek odwiedzających nasze przedszkole oraz odwiedzamy plac zabaw. 

Uczymy się dzielnie zasad panujących w naszym przedszkolu 🙂

Na leżaczkach szybko zasypiamy – gdy ubranko się zawieruszy, prosimy o cierpliwość zapewne powróci. 

 

Mam mały samochodzik”

E.Szeliga-Kraus

Mam mały samochodzik, malutki, niewielki.

Ma małą kierownicę, co kręci się, kręci.

Ma małe koła, które wiozą mnie przez świat.

Ma także mały klakson który trąbi tak:

bi, bi, bi! * bi, bi, bi!

Mam średni samochodzik, średni, średniuteńki.

Ma średnią kierownicę, co kręci się, kręci.

Ma średnie koła, które wiozą mnie przez świat.

Ma także średni klakson, który trąbi tak:

bii, bii, bii! * bii, bii, bii!

Mam duży samochodzik, jest duży i piękny.

Ma dużą kierownicę, co kręci się, kręci.

Ma duże koła, które wiozą mnie przez świat.

Ma także duży klakson, który trąbi tak: 

biii, biii, biii! * biii, biii, biii!

Mam wielki samochodzik, tak wielki, och, wielki!

Ma wielką kierownicę, co kręci się, kręci.

Ma wielkie koła, które wiozą mnie przez świat.

Ma także wielki klakson, który trąbi tak: 

biiii, biiii, biiii! * biiii, biiii, biiii! 

 

 

 

 

 

 

 

Poznajemy zawody

Rybki zapoznały się z zawodami strażaka, policjanta i lekarza. Naszym pacjentem był Koziołek Matołek. Dzieci mierzyły mu temperaturę, bandażowały nogę, przyklejały plasterki. Na koniec wykonaliśmy pracę plastyczną stetoskop. 

Dzień Przedszkolaka

Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka jak co roku obchodzony jest 20 września. Święto to zostało ustanowione, aby podkreślić wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju i edukacji dzieci. Dzień ten ma także dostarczyć dzieciom kolejnych okazji do świętowania, wspaniałej zabawy oraz czerpania radości z bycia przedszkolakiem.

Dzień Przedszkolaka Rybki spędziły na sportowo. Na zakończenie zabawy na dzieci czekała słodka niespodzianka. 

Dzień Kropki

16 września w naszej grupie królowała kropka różnego rodzaju. Bawiliśmy się, tańczyliśmy i śpiewaliśmy. Rybki wykonały pracę plastyczną pt. „kropeczka psoteczka”. 

Ogólnopolski projekt edukacyjny "Idź Ty lepiej Koziołeczku szukać swego Pacanowa"

Grupa ,,Rybki” rozpoczęła realizację Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego ,,Idź ty lepiej, Koziołeczku, szukać swego Pacanowa”. Dzieci z zaciekawieniem wysłuchały przygód głównego bohatera oraz obejrzały książeczki. 

Na potrzeby projektu został zorganizowany ,,Kącik Koziołka Matołka”.

Głównym założeniem w/w projektu jest wprowadzenie dzieci w świat literatury dziecięcej, promowanie czytelnictwa, wychowanie do wartości, kształtowanie właściwych postaw społecznych, poczucia przynależności narodowej, wzbogacanie ogólnej wiedzy o świecie.

Projekt jest zgodny z zadaniami określonymi w Podstawie Programowej wychowania przedszkolnego, a także wpisuje się w Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2020/2021.

Bardzo dziękujemy rodzicom za zaangażowanie, przyniesienie książeczek oraz za cudownego własnoręcznie zrobionego na szydełku Koziołka Matołka 🙂 

Kodeks przedszkolaka

Tydzień przedszkola już za nami więc dzieci poznały jakie zasady panują w naszej grupie przedszkolnej. Wspólnie stworzyliśmy „Kodeks Przedszkolaka”, który dzieci przypieczętowały swoimi rączkami.