Grupa 3-latki „Krasnoludki”

02.04.2020r.

Czwartek

Dzień dobry!

Oto temat dzisiejszych naszych zajęć:,,Pierwsze oznaki wiosny”

Na początek gimnastyka:https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Zabawa paluszkowa

Stuk… stuk… stuk… (dziecko trzyma rączkę w piąstce i stuka)

Kto tam?

Kciuk. (zamknięta piąstka, kciuk na zewnątrz)

A kuku, kochany kciuku!

(dziecko dotyka kciukiem palca wskazującego)

Wstawaj, wstawaj, czas do pracy

(palec dotknięty przez kciuka powstaje, czyli prostuje się)

Jaką mama nam wyznaczy.

Powtarzamy kolejno z każdym palcem aż do małego.

Stuk… stuk… stuk…

Teraz proszę spójrzcie przez okno :

Przez szybkę” – ćwiczenia słownikowe. Rodzic razem z dzieckiem obserwuje pogodę za oknem. Zadaje dziecku pytania: Jaką mamy dziś pogodę?; Co się dzieje za oknem?; Czy widać już wiosnę?

Następnie popatrzcie na ilustrację.

https://pl.dreamstime.com/zdj%C4%99cie-stock-ch%C5%82opiec-nawadnia-warzywa-w-szklarni-ogr%C3%B3d-image56060627

Co robi chłopczyk na zdjęciu?

Jak nazywa się pomieszczenie w którym znajduje się chłopczyk? Popatrzcie

https://www.istockphoto.com/pl/wektor/szklarnia-w-ogr%C3%B3dku-gm152404781-22472254

To jest szklarnia. Budynek, który zbudowany jest ze szkła. Gdy na dworze jest jeszcze zimno, kwiatki i warzywa rosną właśnie w takich budynkach. W szklarni jest zawsze ciepło, dlatego mogą w nich rosnąć różne roślinki. Czy rozpoznacie i nazwiecie warzywa które widzicie poniżej? Jeśli nie,nie martwcie się,myślę, że rodzice Wam w tym pomogą:)

https://pl.dreamstime.com/zdj%C4%99cie-royalty-free-warzywa-w-szklarni-image27619175

 

Nadszedł czas na troszkę ruchu 🙂 (jeśli wykonaliście różdżkę to teraz możecie ją wykorzystać do zabawy)

Łapiemy kolory Pani Wiosny” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko maszeruje, podskakuje bądź biega­ po pokoju, w zależności od rytmu wyklaskiwanego przez rodzica(opiekuna) Podczas przerwy w klaskaniu ,rodzic głośno podaje nazwę jakiegoś koloru, np. żółty. Zadaniem dziecka jest odnalezienie tego koloru w pokoju i dotknięcie go.(za pomocą różdżki ,jeśli ją wykonaliście).

Świetnie !

Teraz troszkę policzymy. Myślę, że bez problemu rozpoznaliście pomidora na zdjęciu prawda?

Razem liczymy pomidory” – zabawa dydaktyczna – stosowanie pojęć: mniej, więcej, tyle samo, przeliczanie w zakresie 2.

Do tej zabawy potrzebujemy dwóch koszyczków( mogą być talerzyki) i ^ pomidorów. Rodzic rozkłada pomidory do jednego i drugiego koszyka – w różnych kombinacjach – 2 i 4; 4 i 2; 1 i 5; 5 i 1; 3 i 3. Za każdym razem zadaje dziecku pytanie: Kto ma więcej pomidorów? Przy ostatniej kombinacji operuje pojęciem tyle samo. Jeżeli dziecko ma problemy ze wskazaniem większego zbioru, wówczas podsuwa pomysł, aby łączyć pomidory w pary. Tam, gdzie zostanie pomidor bez pary jest więcej pomidorów. Na koniec zabiera dla siebie z każdego koszyka po jednym pomidorze i zadaje pytanie: Ile pomidorów masz w swoim koszyczku? ; Ile pomidorów jest w moim koszyczku?; Dziecko przelicza w zakresie dwóch; odzwierciedlając liczbę pomidorów na zbiorze zastępczym – np. na palcach. Jeśli nie ma w domku pomidorków, można je zastąpić czymś innym lub skorzystać z obrazków.

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=dZzyXuZq&id=E49FCF2B06E1E40C44D10C17194097497341D44F&thid=OIP.dZzyXuZqrGpl8IaXwdKZsQHaIP&mediaurl=https%3a%2f%2fopenclipart.org%2fimage%2f2400px%2fsvg_to_png%2f285855%2fTomatoes.png&exph=2400&expw=2157&q=pomidory&simid=607997919376113903&selectedIndex=71

  • Na dzisiaj koniec zadań! Pozdrawiam

01.04.2020 r.

środa

Dzień dobry,
mam nadzieję, że Wszyscy jesteście zdrowi i życzę Wam, aby tak zostało.
Przesyłam Państwu temat dzisiejszych zadań : ,,Zielona wiosna”

Na początek troszkę się poruszamy:

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Teraz pora na wierszyk

Kto to? – słuchanie wiersza I. Salach.

Kto to?

Iwona Salach

Powiedzcie mi dzieci,

co to jest za pani:

trawa rośnie, słonko świeci,

ptaszek śpiewa dla niej.

Kto przychodzi do nas

o tej porze roku?

Jest pachnąca i radosna,

czy wiesz kto to?

(Pani Wiosna)

Po wysłuchaniu wiersza rodzic zadaje pytania dotyczące jego treści: Kto śpiewa dla Pani Wiosny?; Co rośnie?; Co świeci?; Jaka jest wiosna w wierszu?; pyta się też dzieci: Jaki kolor ma Pani Wiosna?; Co wam kojarzy się z wiosną?

Popatrzcie teraz na zdjęcia przedstawiające pierwsze wiosenne kwiaty, może je gdzieś widzieliście?

Pierwszymi wiosennymi kwiatkami są przebiśniegi:

https://www.kwiatki.org/przebisniegi-kwiaty-biale-wiosna-3.html

To są krokusy:

https://pixabay.com/pl/photos/krokusy-wiosenne-kwiaty-fioletowe-3287039/

Piękne prawda? Jeśli gdzieś je zobaczycie pamiętajcie, że nie można ich zrywać i niszczyć,ponieważ są pod ochroną.

Teraz pobawcie się w zabawę ruchową, która nazywa się ,,Gra w zielone”, dzięki niej utrwalicie kolory.

Słuchamy piosenki ,,Wiosna w ogrodzie”https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

na przerwę w utworze rodzic(opiekun) podaje nazwę koloru,zadaniem dziecka jest odnalezienie danego koloru w pomieszczeniu,w który się znajduje i dotknięciem go. Zabawę ,powtarzamy kilka razy, zmieniając nazwę koloru.

Zachęcam również do aktywności fizycznej,na świeżym powietrzu:

Praca w ogródku ” – wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku : grabienie, przekopywanie grządek, sianie, sadzenie. Po przyjściu do domu dzieci za­wsze pamiętają o myciu rąk.

Przed nami ostatnie zadanie ,,Pani Wiosna, to dobra wróżka,która za pomocą różdżki maluje przyrodę” Wykonajcie proszę taką różdżkę w domach z dowolnych materiałów,według własnych pomysłów. Poniżej w linku przykładowa różdżka.

https://mojebambino.pl/prace-plastyczne-wiosenne/16781-rozdzki-z-motylkiem.html

Dla pracusiów kolorowanka  https://miastodzieci.pl/kolorowanki/krokus-wiosenny/ , przy której możecie poćwiczyć wycinanie.

Na dzisiaj to już koniec. Pozdrawiam Was serdecznie!

Pamiętajcie,że dzisiaj Prima Aprilis, można zrobić przyjemny żarcik:)

 

31.03.2020r.

Wtorek

Dzień dobry! Przed nami kolejny pracowity dzień moi drodzy:) Dostaję od Waszych Rodziców wiadomości ,w których czytam, że tęsknicie za przedszkolem, ja również za Wami tęsknie Krasnoludki:) Rodzicom bardzo dziękuję za współpracę, to ciężki okres dla nas wszystkich,ale wspólnymi siłami damy radę:)

Przejdźmy teraz do dzisiejszych zajęć,których temat brzmi: ,,Narzędzia ogrodnika „

Na początek powtórzmy wierszyk ,który znamy :

Po fali, po fali (prawa rączka naśladuje ruch fali)

Rybka pływała

Do góry wyskoczyła (rączka w górę)

Ogonkiem pomachała(poruszamy paluszkami)

I w głębiny się schowała ( rączka w dół)

Tam drugą rybkę spotkała (dołączamy lewą rączkę)

Po fali, po fali(obie rączki naśladują ruch fal)

Dwie rybki pływały,

Do góry wyskoczyły(rączki w górę)

Ogonkami pomachały(poruszamy paluszkami)

I w głębiny się schowały (rączki w dół)

Ogrodnicy – słuchanie wiersza I. Salach.

Ogrodnicy

Iwona Salach

Idą, idą ogrodnicy, tup!

Niosą grabki i łopatki, hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

Puk, puk, puk łopatką,

szu, szu, szu grabkami,

tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

Stuku puk motyką.

Drap, drap pazurkami.

Nasze skarby wysiewamy,

o ogródek dbamy.

Po wysłuchaniu wiersza Rodzic zadaje dziecku pytania: Kto poszedł do ogrodu?; Jakie narzędzia z sobą nieśli ogrodnicy?; Do czego służą grabie?; do czego służy łopata?; Po co jest konewka?; Co ogrodnicy wysiewają do ziemi? (czyli troszkę powtórki z wczoraj)

Jakie to narzędzie?” – zabawa dydaktyczna. Tym razem dziecko rozpoznaje i nazywa narzędzia ogrodniczych. Następnie razem z rodzicem mówi nazwę narzędzia, dzieląc ją na sylaby. Zadaniem dzieck jest wysłuchanie nazwy narzędzia i dobranie do niej właściwego obrazka.

http://boberkowy-world.blogspot.com/2018/04/wiosna-w-ogrodzie-konspekty-na-cay.html

Czego brakuje?” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko siedzi na dywanie w siadzie klęcznym. Rodzic rozkłada na środku trzy przedmioty: cebulę, klocek, piłkę(lub innne) Dziecko przez chwilę przyglądają się w jakiej kolejności uło­żone są przedmioty. Następnie dziecko odchodzi na bok tak, by nie widzieć przedmiotów,wykonuje np.poskoki jak mała piłeczka W tym czasie rodzic zmienia kolejność dwóch z nich lub zabiera jedno. Na hasło: Zapraszam! dziecko wraca na dywan, musi powiedzieć, jakie zmiany zaszły lub czego brakuje. Możemy zabawę powtarzać kilka razy zmieniając zadania ruchowe np. poskakać jak zajączek, chodzić jak niedźwiadek, latać jak wróbelek itp.

Bardzo dobrze Wam poszło:)

Jeśli wybieracie się na spacer pamiętajcie o samodzielności, czyli staramy się ubierać się bez pomocy rodziców. Natomiast po powrocie dokładnie myjemy rączki!

Do wspólnego oglądania polecam: https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

Pozdrawiam i ściskam Was gorąco!

 

 

30.03.2020r.

poniedziałek

Witam Was Kochani! Przed nami kolejny dzień, niestety poza przedszkolem:(

Mam nadzieję,że podobały Wam się zadania. Dostaję od Was zdjęcia z pracami jakie wykonujecie,dziękuję Wam za Wasza pracę, za maile, wiadomości, widzę jak pracujecie i bardzo to doceniam. Dzisiaj mamy poniedziałek, czyli zaczynamy kolejny tydzień.

A więc zaczynamy:)

Temat dzisiejszych zajęć: Marcowe ogródki

Na początek przypomnijcie sobie wierszyk ,,Siała Zuzia” z ubiegłego tygodnia.

Mamy wiosnę, w ubiegłym tygodniu robiliśmy wiosenne porządki w domach, teraz nadszedł czas na ogród, obejrzyjcie i posłuchajcie piosenki o wiosennych porządkach w ogródku :

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

Teraz rodzice zadają dziecku pytania dotyczące treści piosenki: Jakie miejsce przedstawione jest w piosence?; Jaka to pora roku?; Kto pracuje w ogrodzie ?Jakie czynności wykonują dzieci?; Jakie prace należy wykonać wiosną w ogródku?; Do czego służą …? ( grabie, łopata, konewka, rękawiczki) rodzic wymienia po kolei narzędzia ogrodnicze i tłumaczy, do czego one służą.

http://boberkowy-world.blogspot.com/2018/04/wiosna-w-ogrodzie-konspekty-na-cay.html

Teraz posłuchajcie jeszcze raz piosenki, możecie poruszać się w dowolny sposób, naraz, dwa, trzy klaszczemy rytmiczne w rączki. Świetnie przejdźmy teraz dalej

Jak nazywa się osoba, która zajmuję się ogrodem, wiem , że Wasza odpowiedź będzie brzmiała: mama, tata, babcia, albo dziadek:) moi kochani chodzi o Ogrodnika- czyli osobę, która zajmuję się pielęgnowaniem ogrodu.

https://pl.depositphotos.com/vector-images/ogrodnik.html?qview=18965201 to jest pan ogrodnik

Teraz naśladujemy pana ogrodnika , uwaga najpierw grabimy (dziecko naśladuje czynności), następnie kopiemy łopatą, siejemy nasionka i podlewamy za pomocą konewki.

Świetnie!

Poniżej przesyłam link, gdzie znajdziecie kolorowankę, jeśli nie macie Państwo możliwości pobrania jej i wydrukowanie , dziecko może namalować dowolny obrazek za pomocą farb lub kredek.

https://www.e-kolorowanki.eu/wp-content/uploads/2018/09/ogrodnik-kolorowanki-do-wydruku-zawody.jpg

Na dzisiaj to już koniec, pamiętajcie dbajcie o siebie, życzę Wam duużo zdrówka!

 

 

 

 

25.03.2020 środa

Szanowni Rodzice i Kochane dzieci witam Was i ściskam gorąco! Mam nadzieję, że  wszyscy jesteście zdrowi i miło spędzacie czas w domach.Aby umilić Wam ten trudny dla nas wszystkich czas w jakim się znaleźliśmy, chciałabym przesłać materiały, które  Wasi rodzice mogą wykorzystać do inspiracji wspólnych zabaw. A więc…. w co się bawić w domu?

W co się bawić w domu? W samodzielność! Życie w biegu determinuje szereg trudności związanych z samodzielnością dzieci. Maluchy często, ze względu na brak czasu, są wyręczane. Dwa tygodnie spędzone w domu to dobry czas na to, by nadrobić zaległości i wykorzystać możliwości indywidualnej edukacji rodzica i dziecka, by osiągnąć cele często niedostępne w masowej edukacji. Co warto zrobić?

BĄDŹ JAK SAMODZIELNY SAM 😉

https://i1.wp.com/panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/03/samodzielny-sam.png?resize=724%2C1024&ssl=1

Szanowni Rodzice musimy pamiętać, że czas zalecanego pobytu w domu i unikanie dużych skupisk ludzi wiąże się z mocnym ograniczeniem aktywności fizycznej dzieci i dorosłych. W związku z tym warto wykorzystać dostępny czas i przestrzeń do zaaranżowania ciekawej aktywności również ruchowej dla dziecka.

Wiele ciekawych propozycji znajdziecie w Internecie. Gdzie warto zajrzeć? Kilka moich propozycji:

A to nasze maluszki znają i myślę, że chętnie pobawią się wspólnie z domownikami;)

Poruszaliście się troszkę?Jeśli tak to bardzo się cieszę;)

Kolejna propozycja:

Nie trzeba wiele, by świetnie się bawić. Dzieci uwielbiają masy sensoryczne!( ćwiczą doskonale motorykę małą,czyli małe paluszki)

Masy sensoryczne i plastyczne uwielbiam nie mniej niż dzieci. Jedne pachną, inne szokują konsystencją, relaksują i wciągają do niekończącej się zabawy maluszki i starszaków. Niezależnie od wieku naszych przedszkolaków – wszyscy chętnie po nie sięgają. Część z nich jest doskonałą bazą do wykonywania trwałych dekoracji, inne – wręcz przeciwnie. Przestawiam Wam przepis na masę solną,  ponieważ myślę ,że znajdziecie w domu składniki potrzebne do jej zrobienia.

Co można zrobić z masy solnej? A czego nie można? – tak powinno brzmieć pytanie. Można niemalże wszystko – masa zastyga w zależności od grubości od kilku godzin do kilku dni.

Przepis na masę solną:

Składniki:

  • mąka;

  • sól;

  • woda

  • ilość: 2:2:1, czyli tyle samo mąki co soli i połowę mniej wody.

    Przygotowanie:

    Mąkę mieszamy z solą (drobnoziarnistą). Wodę dodajemy ostrożnie, nie całą na raz. Ciasto powinno mieć konsystencję zbliżoną do ciasta na pizzę.

    Wykorzystanie:

    • można dodać do niej barwniki i olejki zapachowe;

    • można z niej lepić trwałe dekoracje, świeczniki, przestrzenne figurki i płaskie dekoracje;

    • zastyga od kilku godzin do kilku dni – w zależności od grubości;

    po zastygnięciu można malować ją farbami 😉

    Będą w domu warto wykorzystać to, co już mamy:

    • gry planszowe;
    • puzzle;
    • klocki;
    • lalki (może potrzebują nowej fryzury?)
    • materiał (może coś z niego uszyć? Zrobić strój dla lalki, ubranko dla misia?)
    • wspólne czytanie książek.    

     

  • Chciałabym, aby dzieciaczki utrwaliły również nazwy kolorów , polecam świetną grę edukacyjną którą znajdziecie w linku

    https://kiddoland.pl/gry-zabki-kumki/wskaz-kolor

    Życzę miłej zabawy i zdrówka Kochani, ściskam Was bardzo mocno! Wasza Pani(ciocia) 😉  Justyna Skwarek

  • Aaaaaa zapomniałabym, za nami Pierwszy Dzień Wiosny , chciałabym zobaczyć jak Wy widzicie wiosnę ,może mi ją narysujecie lub namalujecie? Przesyłam adres e-mail na który Wasi rodzice mogą wysyłać mi zdjęcia, waszych prac, ale również jak spędzacie czas w domach: justyna.skwarek1@wp.pl       Pozdrawiam!

Drodzy Rodzice i Kochane Dzieciaczki, witam Was bardzo serdecznie. Mam nadzieję, że miło spędzacie czas w domku i dbacie o swoje zdrówko 🙂

W związku z odwołaniem zajęć wychowawczo – dydaktycznych na terenie przedszkola przesyłam propozycje zabaw i zajęć z dziećmi na poszczególne dni.(wszystkie prezentowane aktywności są zgodne z podstawą programową wychowania przedszkolnego)

26.03.2020 (czwartek)

Na początek wierszyk

Siała Zuzia – słuchanie wiersza A. Frączek – rozróżnianie głosek ż – ź. Rodzic lub opiekun czyta wiersz i pokazuje dziecku, co ma robić. Dziecko naśladuje ruchy

Siała Zuzia

Agnieszka Frączek

Duża Zuzia z rzutkim Ziutkiem

zajmowali się ogródkiem.

Ziutek sadził żółte ziółka, Dzieci pokazują żółty kolor.

a Zuzanna w pocie czółka

siała grabki i łopatki,

rękawiczki i pomadki, Dzieci pokazują ręce i udają malowanie ust.

(wytłumaczenie znaczenie słowa pomadka).

luźne kartki i guziki, Dzieci chwytają się za guzik.

różne spinki i nożyki, Dzieci chwytają się za spinki.

i sznurówki od sandała… Dzieci chwytają się za sznurówki.

Nawet głowę gdzieś posiała! Dzieci chwytają się za głowę.

Rozmowa dotycząca treści wiersza: Kto występował w wierszu?; Czym zajmował się Ziutek?; Co robiła Zuzan­na?; Co to znaczy posiać coś?

A teraz troszkę się poruszajmy, posłuchajcie piosenki i potańczcie w dowolny sposób,,Wiosna w ogródku” https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag

Poskakaliście troszkę?Jeśli tak to świetnie 🙂

,,Małe -duże” -zabawa dydaktyczna .

Małe – duże” – zabawa dydaktyczna. Przygotowujemy dwa koła -duże, -małe, obrazki lub przedmioty – w każdej parze jeden przedmiot jest mały, drugi – duży. Segregujemy przedmioty wg wielkości.

Wiosenne ptaki” – prowadzenie obserwacji przyrodniczych przez okno lub w trakcie pobytu na świeżym powietrzu(pamiętajcie o samodzielnym ubieraniu się)

Zachęcam również do obejrzenia ,,Miś i Margolcia- Wiosna idzie” ,

który znajdziecie tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=_d46oD2DyTc

Teraz czas na zabawę, układajcie klocki, puzzle, bawcie się ulubionymi zabawkami.

Chętni mogą pokolorować obrazki lub coś narysować i przesłać mi zdjęcie na adres: przedszkole21siedlce@gmail.com w razie pytań również proszę o kontakt.

Wychowawczyni Justyna Skwarek

 

27.03.2020

Piątek

Przed nami kolejny dzień Kochani, mam nadzieję, że wszyscy jesteście zdrowi. Pozdrawiam Was serdecznie! Mam nadzieję,że za oknem widzicie piękny słoneczny dzień, może wybierzecie się na krótki spacer, poszukacie oznak wiosny? Przejdźmy teraz do propozycji zajęć na dziś.

Na początek przypomnijcie sobie wierszyk z wczoraj :

Siała Zuzia

Agnieszka Frączek

Duża Zuzia z rzutkim Ziutkiem

zajmowali się ogródkiem.

Ziutek sadził żółte ziółka, Dzieci pokazują żółty kolor.

a Zuzanna w pocie czółka

siała grabki i łopatki,

rękawiczki i pomadki, Dzieci pokazują ręce i udają malowanie ust.

(wytłumaczenie znaczenie słowa pomadka).

luźne kartki i guziki, Dzieci chwytają się za guzik.

różne spinki i nożyki, Dzieci chwytają się za spinki.

i sznurówki od sandała… Dzieci chwytają się za sznurówki.

Nawet głowę gdzieś posiała! Dzieci chwytają się za głowę.

Teraz zabawa dydaktyczna:

Do czego to służy?” – zabawa dydaktyczna. Gromadzimy różne przybory służące do prac porządkowych w domu(np.wiaderko, gąbka,szczotka,szufelka,itp.)Prezentujemy każdy przedmiot i zadajemy dziecku pytanie: Do czego to służy? Dziecko opowiada. Jeśli nie wie nakierowujemy je na prawidłową odpowiedź.

Odczytywanie szeregów” – zabawa dydaktyczna. Ustawiamy w szeregu przybory służące do prac porządko­wych :

Wiadro, gąbka;

Wiadro, gąbka, szufelek;

Wiadro, gąbka, szufelek, szczotka

Na początku dziecko wypowiada nazwy przedmiotów i stara się zapamiętać ich ustawienie. Następnie zmieniamy kolejność przedmiotów, zadaniem dziecka jest wychwycić różnice i ustawić przedmioty w pierwotnym położeniu.

Teraz się troszkę poruszajcie przy piosence,którą wczoraj poznaliście ,,Wiosna w ogródku”

Przejdźmy do kolejnej zabawy, teraz troszkę porozmawiamy.

Jak czystość naszego otoczenia wpływa na nasze zdrowie?” – rozmowa kierowana pytaniami rodzica lub opiekuna. Zadajemy dziecku pytania, w celu usystematyzowania ich wiadomości: Dlaczego należy dbać o higienę otoczenia?; Co kryje się w brudzie?; Komu przyjemnie jest mieszkać w uporządkowanym, czystym mieszkaniu?; Komu przy­jemnie jest mieszkać w nieuporządkowanym, brudnym mieszkaniu?

Teraz proponuję wspólne obejrzenie filmiku jak zmotywować dzieci do sprzątania https://www.youtube.com/watch?v=rfC0C-fGM6g-

Przed nami ostanie zadanie na dziś:

Wiosenne porządki – opowieść ruchowa.

Wiosenne porządki

Emilia Raczek

Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki. Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dzieci naśladują machanie miotłami). Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb, i pucowanie ich). Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co niemiara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Zbieranie kurzu). No prawie posprzątane, Ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dzieci naśladują mycie podłogi). Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa.

Mam nadzieję, że pobawiliście się wspólnie i podobały Wam się zadania. Pozdrawiam Was i ściskam serdecznie. Rodzicom bardzo dziękuję za współpracę! Następne zadania będą czekać na Was w poniedziałek. Życzę miłego weekendu 🙂

Pozdrawiam ,wychowawczyni Justyna Skwarek

Prace plastyczne wykonane w domu

Dostałam kolejne zdjęcia Waszych prac,które wykonaliście w domach.Brawo! Są piękne!

Zdjęcia prac dzieci

Dzisiaj dostałam bardzo miłą niespodziankę w postaci zdjęć prac plastycznych od dziewczynki z naszej grupy. Bardzo dziękuję!

Popatrzcie jaka piękna WIOSNA!

Kolejne piękne prace Krasnoludków,które wykonują w domu:)